Forslag til linjeføring af cykelsti fra Øster Vedsted til Vadehavscenteret i Vester Vedsted.
Copy link address
Af Ingvardt Jensen, Kløjlsvej 3 og Birte Kjems, Vester Vedsted Byvej 14, Vester Vedsted.
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
Rød linje viser strækningen fra Øster Vedsted til byzoneskiltet i den østlige ende af Sdr. Farup samt strækningen fra byzonen i Sdr. Farup til det nordlige byzoneskilt i Vester Vedsted. Her foreslås en traditionel cykelsti ved siden af eksisterende vej. Blå linje viser strækningen gennem Sdr. Farup og gennem Vester Vedsted via Vester Vedsted Byvej og Mandøvej til Vadehavscenteret. -
På den eksisterende vej foreslås en ny markering, Vejdirektoratets "2 minus 1 vej". Sammen med en hastighedsbegrænsning (40 eller 50 km i timen) vil denne type vej skabe mere tryghed i trafikken. Kantbanerne er ekstra brede, så der er bedre plads til cyklister og fodgængere. Kantbanerne kan også bruges som vigeareal, når to biler møder hinanden. Det er en forholdsvis billig måde at øge trygheden for de bløde trafikanter i landsbyerne Sdr. Farup og Vester Vedsted. Vejdirektoratet har lavet en rapport over ”2 minus 1 veje”: http://vejdirektoratet.dk/DA/viden_og_data/publikationer/Lists/Publikationer/Attachments/876/2%20minus%201%20veje2.pdf Foto: Vejdirektoratet -
På den eksisterende vej foreslås en ny markering, Vejdirektoratets "2 minus 1 vej". Sammen med en hastighedsbegrænsning (40 eller 50 km i timen) vil denne type vej skabe mere tryghed i trafikken. Kantbanerne er ekstra brede, så der er bedre plads til cyklister og fodgængere. Kantbanerne kan også bruges som vigeareal, når to biler møder hinanden. Det er en forholdsvis billig måde at øge trygheden for de bløde trafikanter i landsbyerne Sdr. Farup og Vester Vedsted. Vejdirektoratet har lavet en rapport over ”2 minus 1 veje”: http://vejdirektoratet.dk/DA/viden_og_data/publikationer/Lists/Publikationer/Attachments/876/2%20minus%201%20veje2.pdf Foto: Vejdirektoratet